City Clinics vindt het belangrijk dat je als cliënt tevreden bent over je behandeling, de verzorging en begeleiding. Dit geldt natuurlijk ook voor andere vormen van dienstverlening waar je mee te maken kan krijgen tijdens het bezoek aan City Clinics. City Clinics doet er alles aan om jouw behandeling zo goed mogelijk uit te voeren en aan je wensen te voldoen. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent over iets dat je hebt meegemaakt of waar je geen goed gevoel over hebt. Op deze pagina zal in worden gegaan op onze klachtenregeling.
Ben je bijvoorbeeld ontevreden omdat:
- Je niet vriendelijk behandeld bent?
- Afspraken niet zijn nagekomen?
- Je te lang hebt moeten wachten?
- Je vindt dat de behandeling niet goed is verlopen?
Op deze pagina zal in worden gegaan op onze klachtenregeling en waar je terecht kan met jouw opmerking of klacht.
Wat kan je doen bij een klacht?
Blijf in ieder geval niet rondlopen met iets waar je mee zit, maar bespreek dit met een medewerker van City Clinics. Als wij weten wat er is gebeurd, kunnen wij proberen er iets aan te doen. Met het bespreken van onvrede kan je mogelijk ook voorkomen dat dit een andere cliënt overkomt. Je kan je klacht op verschillende manieren bespreken of kenbaar maken, namelijk:
Een persoonlijk gesprek
Als je een behandeling hebt ondergaan en je nog niet 100% tevreden bent vinden wij het prettig als je ons dit laat weten. Indien je een nacontrole boekt kan je jouw klachten altijd direct bespreken met de behandelaar. In een persoonlijk gesprek kan je proberen samen een tot een oplossing te komen.
Contact opnemen met de klachtenfunctionaris van City Clinics
Als een persoonlijk gesprek niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd, of als je liever geen direct gesprek voert met de betrokken gastvrouw of arts, kun je contact opnemen met de klachtenfunctionaris van City Clinics.
Je kunt je klacht per e-mail sturen naar info@CityClinics.nl of een brief schrijven waarin je jouw klacht toelicht.
Hoe verloopt de klachtenprocedure?
De klachtenfunctionaris onderzoekt je klacht door informatie op te vragen bij de betrokken personen. Zodra er een volledig beeld is gevormd, ontvang je een bericht over de uitkomst van het onderzoek. Indien nodig kan de klachtenfunctionaris zowel jou als de betrokkenen uitnodigen voor een bemiddelingsgesprek om tot een oplossing te komen. De afhandeling van je klacht vindt plaats binnen 6 weken.
Toegang tot je medisch dossier
Voor een goede behandeling van je klacht kan het noodzakelijk zijn om je medisch dossier in te zien. Dit gebeurt alleen als je hier schriftelijke toestemming voor geeft.
Wat vermeld je in je klacht?
In je e-mail of brief is het belangrijk om de volgende gegevens op te nemen:
- Naam, adres en telefoonnummer
- Geboortedatum
- Datum van de gebeurtenis waarover je een klacht indient
- Duidelijke beschrijving van je klacht
- De personen over wie je een klacht indient
City Clinics streeft ernaar elke klacht zorgvuldig en met respect af te handelen, zodat we samen tot een passende oplossing kunnen komen.
Contact opnemen met de onafhankelijk klachtenfunctionaris en geschillencommissie
Wanneer je er niet uitkomt met de klachtenfunctionaris van City Clinics kan je je richten tot de onafhankelijke klachtenfunctionaris. Wij zijn aangesloten bij een onafhankelijk klachten- en geschillencommissie: Dokh. In onze klinieken zijn informatiefolders aanwezig. Daarnaast vind je op de website van Dokh de stappen die Dokh onderneemt bij een klacht- en/of geschil.
Op onderstaande link tref je meer informatie over het klachtenreglement van Dokh: https://dokh.nl/eerste-hulp-bij/klachten-en-geschillenregeling/patient/
De contactgegevens van Dokh zijn:
Stichting DOKh
Afdeling Klachten en Geschillen
Robijnstraat 6
1812 RB ALKMAAR
Tel: 072-520 83 25 (dagelijks van 9.00-15.00 uur)
E-mail: klachtenengeschillen@dokh.nl
Website: www.dokh.nl